Koliko hrane nam je potrebno dnevno?

Spodaj pišemo o tem koliko hrane nam je potrebno dnevno.

Kot obljubljeno, je ena izmed današnjih tem, odmerjanje pravilnih porcij za eno osebo pri pripravi različnih živil. Izbira pravih živil vključuje tudi porcije, pravilnih velikosti. Zapisali smo nekaj primerov za odmerjanje, ki vam bodo v pomoč pri predstavi, koliko določenega živila potrebujete pri posameznem obroku, ko imate pred sabo recept, nimate pa tehtnice za odmerjanje.

koliko hrane nam je potrebno dnevno

Če imate pred sabo jedilnik, katerega vam je predpisal strokovnjak, se seveda držite predpisanih meric oz. se jim v največji možni meri približajte.

Koliko hrane nam je potrebno dnevno?

Žita: Cilj je pojesti 6-11 meric vsak dan. Kadarkoli je to mogoče, izberite polnozrnata žita.
  • 30 g kruha = 1 majhen kos = 1 žemljica = 1 kajzerica
  • ½ kuhanega ovsa, riža ali testenin = velikost žoge za biljard
  • Suhi kosmiči: ½ skodelice kosmičev, napihnjenega riža = velikost žoge za biljard
 Sadje in zelenjava: Cilj je pojesti 5-9 porcij dnevno. Izbirajte sveže sadje in zelenjavo, ko je to le mogoče.
  • Surovo sadje = ½ skodelice surovega, konzerviranega ali zamrznjenega sadja = velikost žoge za biljard
  • Suho sadje = ¼ skodelice rozin, suhih sliv, marelic = velikost jajca
  • Sok = 180 g 100 % sadnega ali zelenjavnega soka = velikost hokejskega ploščka
  • Surova zelenjava = 1 skodelica korenčka = velikost teniške žogice
  • Kuhana zelenjava = ½ skodelice kuhanega brokolija ali krompirja = velikost žoge za biljard
 Meso in stročnice: Cilj je pojesti 2-3 porcije dnevno. Izbirajte sveže meso in rastlinske beljakovine, ko le imate to možnost.
  • Meso in tofu = 90 g kuhane govedine, perutnine, ribe ali tofuja = komplet igralnih kart
  • Stročnice = ½ skodelice kuhanega fižola, graha ali stročnic = velikost žoge za biljard
  • Oreščki in semena = 2 jedilni žlici semen, oreščkov ali masla iz oreščkov = velikost žogice za ping pong
 Mlečni izdelki: Cilj je pojesti 2-3 porcije mlečnih izdelkov na dan, vendar bodite pozorni na vsebnost maščob in izbirajte nemastne ali vsaj manj mastne mlečne izdelke.
  • Sir = 28 gramov sira = 1 tanka rezina sira = 2 igralni kocki
  • Mleko = 1 skodelica mleka, jogurta ali sojinega mleka = velikost teniške žogice
 Maščobe in olja: To je skupina živil, katera uživajte čim bolj poredko, vedno pa izbirajte vašemu srcu prijazne maščobe.
  • Maščobe in olja = 1 čajna žlička masla, margarine ali olja = 1 igralna kocka

Priporočamo še: Vse kar bi morali vedeti o omega 3 maščobnih kislinah?