Ponudnikov servisnih storitev je dandanes veliko. Ni lažjega – v Google iskalnik vpišemo servis za avto in dobimo nešteto zadetkov. Že sama ponudba nas lahko takoj preseneti, saj je je toliko, da se lahko med vsemi ponudniki izgubimo. Vendar moramo biti pri izbiri servisa resnično previdni, saj ne ponujajo vsi istih storitev, še manj pa primerljive kvalitete. Po navadi je smiselno imeti v glavi, da dobiš tisto, za kar plačaš – “malo denarja, malo muzike”. Seveda to ne pomeni, da morate na vrat na nos izbrati najdražji servis za avto, ki je na trgu, saj tudi to ne pomeni najboljše storitve. Vsekakor je dobro, da vmes najdete nekakšen kompromis cene in ponudbe.

Vprašajte se: “Kaj lahko dobim za svoj denar in ali bo to kvalitetno in dolgo zdržalo?” 

Ko izbirate servis za avto je torej ključno, da preverite, ali gre za vaškega soseda, ki rad ‘šraufa’ in je zagnal kampanjo, ali gre za pooblaščeni servis. Tudi z vaškimi serviserji ni nič narobe, saj jih ima veliko večletnih izkušenj, vendar je dobava predvsem originalnih delov zanje težavnejša, prav tako pa nimajo povezave z matičnimi tovarnami. To seveda ni problem, ko gre za kakšno menjavo brisalcev ali avtoradia, vendar v primeru resnejših servisnih posegov svoje vozilo morda vseeno odpeljite na servis k uradnemu in pooblaščenemu serviserju. 

 

Osnovna stvar je redni servis za avto z menjavo olja

Menjava olja je del rednega servisa in ga je priporočljivo opraviti na servisne intervale, ki so zapisani v servisni knjižici vašega vozila. Zadnji modeli imajo digitalne servisne knjižice, zato je ob odsotnosti (ali izgubljeni) servisne knjižice potrebno poklicati pooblaščeni servis za znamko vašega vozila, ki vam bo posredovala informacije o servisnih intervalih. Načeloma se redni servis izvaja na eno leto ali pa na 15.000 oziroma 30.000 prevoženih kilometrov (long life interval). Redni servis z menjavo olja lahko jemljemo kot redni sistematski (zdravniški) pregled vašega avta, saj se mu pregledajo vsi vitalni deli za varno vožnjo, hkrati pa se avtu podaljša življenjska doba. 

Ob menjavi olja se načeloma menja tudi oljne filtre. Oljni filter filtrira olje. Iz njega filtrira umazanijo, prah in drobne kovinske delce, ki bi drugače lahko trajno poškodovali motor. Tako vse te nečistoče ostanejo v filtru in olju omogočajo varno mazanje motorja. Glede na to, da se v filtru neprestano nabirajo nečistoče, je tudi njegova funkcija omejena. V primeru prevelike zapolnjenosti ne more več opravljati svoje naloge in bo v olju pustil nefiltrirane delce, ki lahko poškodujejo motor. Tako je oljni filter zato priporočljivo menjati skupaj z oljem – da imata oba nekakšen skupen začetek. 

Posebej pomembno pa je redno servisiranje in menjava olja pri starejših vozilih. Veliko znamk ima različne akcije, ki lastnikom vozil omogočajo cenejše in ugodnejše servise v primeru določene starosti avta. Na primeri, pri koncernu Volkswagen (skupaj z znamko VW, Audi, SEAT in Škodo) lastnikom vozil teh znamk ponujajo več paketov Vedno vredno, s katerimi prišparajo denar na vsakem servisu. 

Menjava olja - oljni filter - Porsche Inter Auto

Veliki servis za avto je prav tako pomemben 

Kot sta menjava olja in oljnih filtrov del rednih letnih servisnih pregledov, je menjava zobatega jermena ključnega pomena za varno vožnjo in seveda daljšo življenjsko dobo vašega vozila. Veliki servis za avto je potrebno opraviti na večje število kilometrov kot na primer mali servis (redni servis), podatke o servisnih intervalih, ki jih je določil proizvajalec, pa prav tako najdete v servisni knjižici vozila. Navadno je veliki servis na sporedu na vsake tri manjše servise, ali pa na 100 do 200.000 prevoženih kilometrov, vendar teh številk ni potrebno jemati za zagotovo, saj je vse odvisno od vašega načina vožnje, relacij in predpisanega servisnega intervala. 

V okviru velikega servisa servisni strokovnjaki vaše vozilo pregledajo za vse standardne napake in redne menjave (kot sta na primer menjava olja in oljnih filtrov). Hkrati pa se zamenja tudi zobati jermen in pa tudi črpalka hladilne tekočine, ki gre z roko v roki z zobatim jermenom. 

Kaj pa je sploh naloga zobatega jermena in zakaj je res priporočljivo, da se ga menja? 

Zobati jermen v motorju opravlja neverjetno število obratov – skupna dolžina obratov pride na resnično visoke številke. Predstavljajte si, da bi več kot šestkrat obkrožili Zemljo. Zobati jermen mora v vseh temperaturnih razmerah (zima, vroče poletje) vrteti ročično gred, obrne se več tisočkrat na minuto in je s tem v konstantnem pogonu. 

In ravno strgan zobati jermen je razlog, da ventili udarjajo ob bate, ki lahko popolnoma pokvarijo vaš motor. Okvara jermena predstavlja več kot polovico vseh okvar starejših vozil, na žalost pa so te okvare po navadi kar popolna okvara motorja, znesek popravila pa lahko naraste na vrtoglave zneske. 

Servis za avto - Menjava zobatega jermena - Porsche Inter Auto

Avtomatski menjalnik potrebuje menjavo olja

Tudi avtomatiki potrebujejo redno menjavo olja v menjalniku. Olje v avtomatskem menjalniku le-tega hladi in ga ščiti pred obrabo in morebitno korozijo. Z dobrim oljem lahko avtomatski menjalnik zdrži dolgo časa, pa vendarle je tudi v tem primeru potrebna menjava olja v menjalniku

Same menjave olja v menjalniku ne smete izvajati doma v lastni režiji, saj je za ta postopek potrebna uporaba posebnega orodja, ki bo staro olje odvedlo iz menjalnika. S tem se prepreči mešanje s starim oljem in nepotrebno nabiranje starih kovinskih delcev, ki so se v tem času nabrali v starem olju. Pri nekaterih menjalnikih je menjava olja lahko tudi postopna, zato se je vedno potrebno posvetovati in pogovoriti s serviserjem. Prepozna menjava olja v menjalniku lahko posledično pripelje do krušenja manjših kovinskih delcev, ki pa nadalje potujejo v hladilni sistem. 

In kdaj je potrebna menjava olja v menjalniku? 

Piše vam v servisni knjižici, saj je servisni interval popolnoma odvisen od proizvajalca. V kolikor ne veste svojega, se naročite na pregled pri pooblaščenemu servisu – oni bodo zagotovo vedeli. Splošno gledano je priporočljiva menjava olja v avtomatskem menjalniku na okoli 60.000 prevoženih kilometrov, vendar je potrebno biti pozoren tudi na vse znake okvare menjalnika, ti pa so: 

  • Težje premikanje ročice
  • Občutek, da se prestave zatikajo
  • Drugačen zvok menjalnika
  • Menjalnik je nehal prestavljati
  • Težje speljevanje

Menjava zavornih ploščic

Med zadnje skoraj obvezne servisne preglede in verjetno za varnost najpomembnejše pa so zavore. Zavore morajo vedno in povsod, ne glede na razmere na cesti, situacijo ali vremenske motnje delovati brezhibno in popolno! 

Menjava zavornih ploščic je na sporedu, ko so vidni znaki obrabe. Ob pregledu zavor vam bodo servisni strokovnjaki pregledali popolnoma vse. To pomeni, da bodo pregledali (morebitne) poškodbe na obeh sprednjih ploščicah, obrabo in z njo debelino obeh ploščic, usmerjevalnike zraka na ploščice in samo učinkovitost delovanja. Iz tega razloga je vedno pomembno, da se na servis in pregled zavor prijavite ob najmanjšem znaku obrabe ali slabše reaktivnosti. 

Poleg samih zavornih ploščic pa mora biti brezhibna tudi zavorna tekočina. Ta je odgovorna za uravnavanje pritiska sile s pedala na same ploščice, v njej pa ne sme biti nabran kondenz, saj tako izgubi svojo uporabnost, posledica pa so zavore, ki lahko vsak trenutek odpovedo. Redna menjava zavorne tekočine lahko prepreči nesrečo. 

Zavorne ploščice zdržijo različno dolgo časa, saj je vse odvisno od kilometrine in od vašega načina vožnje. Servis zavor je tako priporočljivo narediti vsaj enkrat letno. 

Servis za avto - Menjava zavornih ploščic - Porsche Inter Auto

V vsakem vozilu je več kritičnih točk, ki jih je potrebno nadzorovati za varno vožnjo. Večino nezgod in okvar (predvsem pri starejših vozilih) je tako mogoče odpraviti še preden so se začele, vendar je tudi sama izbira servisne poslovalnice ena izmed odločilnih stvari. Ne morejo dobiti vsi istih rezervnih delov ali povezave z matično tovarno, ki bo poskrbela, da bo vozilo s servisa odpeljalo z zamenjanimi originalnimi rezervnimi deli in kakovostjo, kot je bila mišljena že ob nakupu. Z motornim oljem, filtri, oljem v menjalniku, jermenom in predvsem zavorami se resnično ni za hecati in poskrbite, da bo vaše vozilo dobilo tretma, kot ga potrebuje.