Za razliko od vedno večjega števila spletnih trgovin, ki v zadnjem času rastejo kot gobe po dežju in je zanje za izboljšanje prodaje preko online trgovin, na internetu, že ogromno napotkov, je spodnji nasvet namenjen vsem tistim, ki nimate spletne trgovine, pač pa internetno stran, preko katere želite pridobiti več povpraševanj za svoje storitve in produkte.

Da bi lažje razumeli razliko med e commerce marketingom (za spletne trgovine) in marketingom za ostale spletne strani, je spodaj najprej podrobneje razloženo kaj je lead generation spletna stran, nato pa še, v nadaljevanju, posamezni, preizkušeni nasveti v zvezi s tem kako izboljšate število prejetih povpraševanj na svojih, t.i. lead generation, spletnih straneh….

NAMIG: Osnova izboljšanja/povečanja števila prejetih povpraševanj se začne pri tem, da je najprej potrebno poskrbeti za to, da na spletno stran, “priteka” vedno več, novih obiskovalcev. Proces povečevanja števila obiskovalcev na spletne strani in v online trgovine, se imenuje optimizacija spletnih strani. S pomočjo SEO optimizacije boste najprej poskrbeli, da vašo spletno stran, obiskuje, iz meseca v mesec, vedno več obiskovalcev. Na spodnji sliki poglejte rezultat izvajanja optimizacije spletne strani in konstantno ter stabilno rast števila obiskovalcev na spletno stran (brez, da se zato plačujejo spletni oglasi).

povečevanje obiska na spletno stran

Kaj je lead generation spletna stran

Vsi tisti, ki v svojih podjetjih, tržite produkte in storitve, katerim cena ni enoznačna, vedno ista, ne morete preko interneta razviti spletne prodaje na način, da svoje produkte in storitve, predstavite v spletnih trgovinah (ker jih pač obiskovalci ne morejo kupiti).

Takšni primeri so npr. številne svetovalne in druge storitve, raznorazna obrtniška dela, ki zahtevajo pogovor s potencialnimi kupci in nemalokrat tudi oglede prostorov pred samim izračunom cene (npr. fasaderji, slikopleskarji, tesarji, parketarji in polagalci keramičnih ploščic, zidarji, vgradnje pohištva, montaže,…).

Za vse te udeležence e trgovine na spletu, za izboljšanje njihove prodaje, ne pridejo v poštev. To pa ne pomeni, da preko spleta, ta skupina podjetnikov, ne more ustvarjati in razvijati svojega prodajnega kanala – le, da je način prodaje pojmovan drugače.

Če za podjetja, ki imajo produkte in storitve, ki jih je mogoče prodajati preko e trgovine, pravimo, da zanje veljajo zakonitosti delovanja t.i. e commerce marketinga, potem za slednje pravimo, da zanje veljajo zakonitosti t.i. lead generation marketinga. Vse podrobnosti o tem kaj je lead generation, sicer najdete na povezavi, a tukaj le omenimo, da je lead generation pojem s katerim opredeljujemo delovanje spletnih strani katerih namen je pridobivanje leadov (sledi obiskovalcev spletne strani). Od tudi izraz lead generation.

Lead generation proces prikazuje spodnja slika:

Zakaj je pomembno razlikovati med ecommerce in lead generation marketingom

Razlikovanje med obema pristopoma k trženju/marketingu ene in druge vrste spletne strani je v tem, ker imata obe metodi, sicer pristope za povečevanje števila obiskovalcev v spletno trgovino ali lead generation spletno stran, enake, a metode za izboljševanje konverzij pa se med obema, precej razlikujejo.

Konverzije na e commerce spletnih straneh/trgovinah, izboljšujemo praviloma na front endu, to je na samih straneh, kjer obsikovalci trgovine izbirajo izdelke in opravljajo nakup. Konverzije na lead generation spletnih straneh, praviloma bistveno bolj izboljšamo, potem, ko je povpraševanje za naše produkte ali storitve, že oddano, sami pa smo že v stiku s končnim kupcem. Slednje najboljše vedo vsi obrtniki in podjetniki, ki že zelo dobro vedo, da si ceno svojih storitev lahko bistveno izboljašjo po tem, ko jim potencialni kupci že zaupajo in je odnos med kupcem in prodajalcem/izvajalcem že vzpostavljen.

NAMIG: Podrobnosti o različnih vrstah/podvrstah digitalnega marketinga in pristopov pri izvajanju različnih aktivnosti, najlažje izveste z obiskom tečajev za digitalni marketing. Pri njihovem izboru bodite pozorni na to, da izberete tak tečaj za digitalni marketing, ki sloni na praksi in, ki čim bolj konkretno pokaže dobre, učinkovite in predvsem delujoče marketinške prakse za vaš posel na spletu. Izobraževanja za spletni marketing so predstavljena tudi na drugi povezavi.

Konverzijski triki za povečanje prodaje preko spletne strani

Spodaj so podrobno opisani tri točke, ki jih je vredno upoštevati pri izboljševanju spletne strani z namenom, da pridobite vedno več povpraševanj. To so: evidenca obstoječih povpraševanj, postavljanje CTA-jev na prava mesta ter zaključevanje blog zapisov.

Evidentirajte napredek pri pridobivanju povpraševanj

Nobene stvari na svetu se ne da izboljšati, če predhodno ne vemo kakšno je obstoječe stanje. Četudi dosežemo nek, po občutku, dober rezultat pri pridobivanju povpraševanj, brez evidence in pregleda za pretekla obdobja, ne moremo vedeti ali napredujemo ali ne. V nemalo primerih je število prejetih povpraševanj preko lead generation spletnih strani, tudi rezultat sezonskih vplivov in ostalih zunanjih vplivo (korona, itd…).

V izogib, da se ne “trepljamo po prsih” v mesecih, ko smo pridobili ogromno povpraševanj, a ne po lastni zaslugi, je potrebna evidenca.

Evidenca za prejeto število sledi/povpraševanj ni i potrebno, da je zapletena in raketno “čudo”. Za začetek došča, da si na list papirja ali v tabelico delate datumske zaznamke o tem za kakšne storitve in produkte se zanimajo klicoči ali tisti, ki vam pišejo preko e pošte (v kolikor ne izvajate samo ene storitve ali prodajate samo enega produkta).

Kako zgleda preprosta tabela spremljanja prejetih povpraševanj preko spletne strani, prikazuje spodnja slika (prejeta povpraševanja, spremljanje za dve leti):

prejeta povpraševanja evidenca

Na zgornji sliki, prikazujejo modri stolpci število prejetih povpraševanj v letu 2014, rdeči stolpci pa število prejetih povpraševanj v letu 2015. Število prejetih povpraševanj je merjeno mesečno. Za dodatne podrobnosti in pojasnila o tem kliknite na matijazajšek.com.

Postavitev CTA-jev na najvidnejša mesta na spletni strani

CTA-ji so t.i. call to action gumbi in drugi vizualni elementi preko katerih želite doseči, da obiskovalci spletne strani, oddajo zanimanje za vaše produkte in storitve.

Nesmisleno umeščeni CTA-ji (npr. prehitro postavljen CTA v spletnih vsebinah, vsebinsko in kontekstualno nesmiselen CTA, preveč generičen CTA, premalo grafično izpostavljen CTA, itd…) imajo za posledico slabe konverzije (oddano število povpraševanj) – vir 1

Primer postavlja CTA gumbov na ebonitete.si

Poglejte kako ima vrhunsko CTA gumbe na svoji vstopni spletni strani, postavljene spletna stran e bonitete.si:

cta gumbi ebonitete.si

CTA gumbi (na vstopni strani, v modri in oranžni barvi so štirje).

Najprej je v osrednjem polju CTA gumb, ki pelje na brezplačno testiranje aplikacije ebonitete, premišljeno pa k istemu testiranju delovanja programa ebonitete.si, pelje tudi zadnji CTA gumb. Se pravi 50% gumbov v prvem vidnem polju, na glavni strani, pelje k istemu cilju. Drugi najpomembnejši CTA pelje k predstavitivi prednosti uporabe programa ebonitete.si, tretji (ornažni gumb v topbaru) pa pelje obstoječe uporabnike ebonitet k prijavi v sistem ebonitete).

Postavitev CTA gumbov v trgovini s počivalniki

Spodnja slika je še bolj zanimiva.

Poglejte na spodnji sliki kako so premišljeno postavljeni CTA gumbi v spletni trgovini s počivalniki Pohištvo123.si, ki so postavljeni pravzaprav že v rubriki prikaza vseh vrst počivalnikov:

cta gumbi pocivalniki

CTA vsebinsko, grafično in kontekstualno zastavite tako, da bodo vidni (na nekaterih mestih na spletnih strani so lahko celo fiksni/vedno vidni, tudi, če obiskovalec skrola naprej po spletnih vsebinah), hkrati pa razmislite ali naj direktno nagovarjajo k oddaji zanimanja (npr. oddaj povpraševanje) ali posredno (npr. vprašajte nas).

NAMIG: Ni vseeno kakšen grafičen, tekstovni in kontekstualni CTA postavite v bližino vsebine, ki cilja na uporabnike Googla, ki so vtipkali informativne ključne besede in uporabnike, ki so vtipkali nakupne ključne besede. K informativnim vsebinam “prilepite” CTA v obliki “izvedite več”, k nakupnim spletnim vsebinam sodijo CTA-ji v smislu “kupite tukaj”. Več o razlikah med informativnimi in nakupnimi ključnimi besedami, najdete v članku Naučite se raziskovati ključne besede kot SEO strokovnjak.

Blog zapise zaključite s prikazom/sliko in opisom rešitve, ki jo prinaša vaš produkt ali storitev

V blog zapise, ki so prvenstveno namenjeni temu, da z njihovo pomočjo pridobivate nove obiskovalce na spletno stran, vlagate čas, energijo in navsezadnje tudi stroške (denar).

Kot podjetnik si želite, da se stroški za vaš nastajajoč blog, na spletni strani, čimprej povrnejo, povrnejo pa se tako, da čimprej, tudi iz blog zapisov, pridobite povpraševanja (ki jih nato realizirate v prodajo).

Zato morajo biti blog zapisi, ki jih berejo vaši obiskovalci, zasnovani tako, da poskušajo doseči odziv bralcev. Zgodbe v blogih zasnujte tako, da se osredotočite na težave in probleme, ki jih imajo potencialni kupci. Spišite jih tako, da bodo bralci začutili, da razumete njihove težave in probleme ter pomisleke. Na koncu pa blog zapise zaključite s prikazom slike in opisom rešitve, ki jo ponujajo vaši produkti.

NAMIG: V blog zapisih samih se ne osredotočite toliko na podajanje rešitev, še manj pa na opisovanje vaših produktov in storitev. Za to so namenjene t.i. landing oz. pristajalne strani. Čim več opisujte probleme in težave, da se bralci bloga, z njimi čim bolj poistovetijo. Zaključek bloga pa naredite v obliki elegantne rešitve opisovanih težav (s pomočjo vaših produktov in storitev).

Dodatne informacije in namigi:

  • največ uporabnih trikov o tem kako povečati število povpraševanj preko svojih spletnih strani, boste dobili tudi tako, da, v svoji panogi, pregledate spletne strani, ki povpraševanja že uspešno pridobivajo. Bodite pozorni kakšne spletne taktike uporabljajo vaši konkurenti npr. pri zbiranju e naslovov (tudi to so leadi), bodite pozorni kje imajo postavljene CTA gumbe, kako je zasnovan njihov blog, ipd…
    Za tiste, ki ste v branži produktov za otroke, npr. otroška oblačila, otroške postelje, brez dvoma poglejte spletno stran Pikapolonica, ki so v spletni prodaji, res pravi in vrhunski strokovnjaki.
  • zelo praktične nasvete za izboljšanje prodaje in za povečevanje števila prejetih povpraševanj, boste našli tudi na Mizarstvo.si (kjer spletna stran na mesec prejema med 300 in 400 povpraševanji) in tudi v rubriki Spletni marketing in SEO optimizacija na Omega3.si, kjer tudi povsem transparentno opisujejo kako internetno prodajo gradijo tam.

Viri:

1 – Where to Put Call to Action Buttons on Your Website