D vitamin v hrani je vir, ki ga naše telo potrebuje za pravilno delovanje organizma. Pa je mogoče, da tega vitamina samo s prehrano ne dobimo dovolj?

Prihaja jesenski in zimski čas, ko je dodajanje vitamina D zelo priporočljivo. Ali je hrana dovolj bogata s tem sončnim vitaminom, v kateri hrani se nahaja in kakšne vrednosti vitamina D moramo zaužiti si preberite spodnjem zapisu.

Povzetek:

  1. Kaj je D vitamin in kaj D vitamin v hrani?
  2. Pomanjkanje vitamina D
  3. Vitamin D v hrani [8 živil z veliko vsebnostjo vitamin D]
  4. Koliko vitamina D potrebujete
  5. Zaključek

Kaj je D vitamin in kaj je D vitamin v hrani?

Vitamin D je v maščobah topen vitamin, ki ga naše telo lahko proizvede, ko smo izpostavljeni sončni svetlobi. 20 minut izpostavljenosti soncu na dan naj bi bilo dovolj, da zadovoljite dnevne potrebe po vitaminu D.

Terranova vitamin D3
Terranova vitamin D3

Ker pa zaradi načina življenja večina prebivalstva čez dan ne zaužije dovolj sončne svetlobe, je vitamin D zelo priporočljivo vnašati v telo tako, da uživamo tudi prehranska dopolnila naravnega izvora.

Vitamin D je bistven vitamin, ki ga naše telo potrebuje za pravilno rast kosti in zob, za absorpcijo kalcija in za pravilno delovanje imunskega sistema.

Pomanjkanje vitamina D

Razlogi, da prejmemo premalo vitamina d so:

  • premalo gibanja na prostem,
  • delo v zaprtih prostorih (pisarne, proizvodne hale),
  • geografski pas v katerem se nahajamo je v zimskih mesecih precej prikrajšan za sončne žarke,
  • sončne kreme z visokim faktorjem,…

Pomanjkanje vitamina D je zelo pogosto, sploh v zimskem in jesenskem času. Prihaja lahko do oslabljenega imunskega sistema, rahitisa oziroma do hujših bolezni. Verjetno ste že slišali za zimsko depresijo, kjer je vzrok ravno pomanjkanje vitamina D.

Zimska depresija je priznana tudi s strani uradne medicine in se  kaže predvsem v motnjah razpoloženja. Najpogosteje se pojavi v pozni jeseni in zimskem času, ko so dnevi najkrajši, sonca pa malo.

D vitamin v hrani [8 živil z veliko vitamina D]

Nekaj vitamina D lahko prejmemo tudi s hrano. Največ ga imajo mastne ribe. Poglejmo si živila, ki so najbolj bogata z sončnim vitaminom.

8 živil z veliko vitamina D:

  • tuna,
  • skuša,
  • sardela,
  • losos, ki je najboljši vir vitamina D,
  • olje polenovke, ki je bogat vir vitamin A in D,
  • goveja jetra,
  • sir,
  • jajčni rumenjaki – vir vitamina D niso samo morske ribe. Dober vir so tudi jajca.
Vitamin D v hrani
Vitamin D v hrani

Koliko vitamina D potrebujete?

Evropska agencija za varnost hrane je določila, da so

Zgornje vrednosti dnevnega vnosa vitamina D:

za otroke od 0 – 12 mesecev 1000 IU/dan (25ug),

od 1 do 10 leta 2000IU (50ug)

od 11 leta dalje (tudi odrasli, nosečnice in doječe matere) 4000IU (100ug).

Priporočeni dnevni odmerki:

Dojenčki (0 – 12 mesecev) 400 IE/dan (10 μg/dan).

Otroci (1 – 18 let) 800 IE/dan (20 μg/dan)

Odrasli 1000 – 2000 IE/dan (20 – 50 μg/dan)

Nosečnice/doječe matere 1000 – 2000 IE/dan (20 – 50 μg/dan)

Zaključek

D vitamin v hrani je vir, ki ga telo uporabi za pravilno delovanje organizma, ker je hrana zelo osiromašena z vitamini, ga je zelo smiselno dodajati v obliki naravnih prehranskih dopolnil. D vitamin vsekakor sodi med najboljša prehranska dopolnila in ga je zato priporočljivo jemati.

1 – WebMD 2 – NIH