Spodaj je opisano 100% pravilno dvigovanje uteži.

Niste še nikoli dvigovali uteži? Začnite pravilno

dvigovanje utežiZa rezultate brez poškodb, pričnite s pravilnim dvigovanjem uteži že od samega začetka.

Veliko razlogov obstaja za začetek treniranja z uteži. Morda niste najbolj zadovoljni s svojo postavo in si jo želite izboljšati. Morda se želite ojačati, da boste boljši na košarkarskem, nogometnem, rokometnem ali teniškem igrišču.

Ne glede na vaš razlog oziroma željo, zakaj želite začeti z dvigovanjem uteži v fitnesu, se ne zapodite kar tako na slepo med ročke, po ogledu kakšnega filma z Van Dammom ali Vin Dieslom. Če boste dvigovali uteži nepravilno, ne boste ležali na klopi z ročko v roki, ampak boste sedeli na klopi s poškodbo.

Dvigovanje uteži za začetnike

Za začetnike v fitnesih in tiste, ki že dolgo časa niso trenirali, so najprimernejši trenažerji, kjer je ob izvajanju posamezne vaje manj možnosti za napake forme in tehnike. Prav tako vam ne potrebno obvladovati teže med dviganjem.

Za začetek vam priporočamo krožni trening na fitnes strojih, še posebej tistih, ki delujejo na vse primarne mišične skupine: prsne mišice, bicepsa, tricepsa, ramena, hrbet, trebušnjake in nožne mišice. Pomembno je, da na trenažerjih že od vsega začetka uporabljate pravilno tehniko pri izvajanju vaj. Tako ne boste dobili grdih razvad, in tudi poškodovali se ne boste.

Osebni trener vam lahko pomembno pripomore pri vzdrževanje pravilne tehnike izvajanja vaj. Za tiste, ki želijo trenirati neodvisno oziroma sami za sebe, pa pomaga, še posebej na začetku, da vas nekdo opazuje oziroma nadzoruje pri izvajanju vaj na trenažerjih. Vsak novinec bi pravzaprav moral pričeti s treniranjem v fitnesu s pomočjo oziroma z najetjem osebnega trenerja. Če imate majhen finančni proračun uporabljajte prvi mesec osebnega trenerja dvakrat na teden, naslednji mesec ga uporabite enkrat na teden, nato pa še enkrat na mesec za nadaljnje štiri mesece.

Razmišljajte o vašem treningu za moč, kot o vsakem drugem športu. Na začetku so lekcije izkušenega trenerja še kako dobrodošle. Pri dvigovanju uteži oziroma treningu na trenažerjih je strokovnost še kako pomembna, saj je precejšnja možnost poškodb, od majhnih do velikih.

Pred vsakim začetkom ukvarjanja z dviganjem uteži ali kakšnim drugim vadbenim programom, je vedno dobro, če se prej posvetujemo še z osebnim zdravnikom.

Vir: Proteini na Omega3.si