Vsi, ki imate težave s spanjem, zaradi najrazličnejših razlogov, si lahko spodaj preberete naš zapis, kjer so pripravljeni nasveti za zdravo spanje.

Nasveti za zdravo spanjeNasvete za bolj zdrav spanec, ki je tudi sproščujoč, smo razdelili na spodnje:

  • nasvet – definirajte kaj za vas pomeni zdrav spanec

Zdrav spanec za vsakega izmed nas pomeni različno. Nekateri pod pojmom zdravo spanje, razumejo dolg spanec, ki lahko traja tudi čez povprečnih in priporočljivih 8 ur spanja, drugi se spočiti zbudijo že po petih urah spanja. Ker smo ljudje različni, so zato med nami tudi različne spalne navade. Zato pa je obvezno najprej potrebno natančno definirati kaj za nas (in našega partnerja, v kolikor spimo skupaj), zdrav in sproščujoč spanec.

  • nasvet – pazite se napak pri nakupu ustreznega ležišča za vaše telo

Glede na to, da je ponudba najrazličnejših ležišč, na našem trgu, izredno pestra, je po tem, ko smo si razčistili kako želimo spati in kaj za nas pravzaprav predstavlja zdrav spanec, preverite lastnosti in značilnosti ležišča, na katerem trenutno spite in lastnosti in značilnosti ležišča, ki ga morebiti imate v prihodnosti zamenjati. Spominske pene zagotovo ne prispevajo k zdravemu spancu tistih, ki se prekomerno potijo, saj le ti potrebujejo čim bolj zračno in mehko ležišče, spet drugim zna spominska pena, bistveno prispevati k zdravemu spancu. Enako velja za vse ostale materiale, iz katerih so izdelana sodobna ležišča in vzmetnice.

  • nasvet – zastavite rutino spanja

Če se vsako noč odpravljate spat ob drugi uri in, če neko noč spite dlje ter vstajate zjutraj ob različnih urah, s tem ne prispevate popolnoma nič k uvedbi rutine spanja. V tem primeru je vač spanec prej stres, kot počitek.

Poskušajte doseči spalno rutino – vsak večer pojdite v posteljo ob istem času (če tudi še ne morete zaspati), in vsako jutro vstanite ob istem času (če tudi nimate še opravkov) (1, 2)

  • nasvet – prehranjujte se zdravo

Na zdrav spanec močno vpliva tudi to, kaj zaužijemo čez dan. Še posebej pa tisto, kar užijemo zvečer. Večerja naj zato ne bo prepozna, hkrati pa tudi ne preobilna in močno kalorična. Zvečer zaužiti sadje ni primerno. Pojejmo raje nekaj lahkega, in še to se odločimo, da večerjamo pred 18. uro zvečer (1, 2)

  • nasvet – specifične težave pri spanju odpravite s specifičnimi rešitvami

Če ste alergik, bo zagotovo vaš spanec bolj zdrav, če boste spali na ležišču, ki je odporno proti alergijam (npr. pršicam). Če ste prehlajeni ali, če imate težave s spancem v času viroz, je najbolje, da zaspite v predhodno dobro prezračenem prostoru, obenem pa naj bo tudi posteljnina in vzglavnik svež in čist. Tudi za vse ostale spalne tegobe poiščite specifično rešitev (npr. za težave s hrbtenico, poskušajte zamenjati ležišče za trše).

  • nasvet – več gibanja

Gibanje je naravna človeška aktivnost in nenaravno je preveliko posedanje čez dan ali strmljenje v računalniški zaslon ali mobilni aparat. Gibanje na svežem zraku, hkrati pomembno prispeva k boljši cirkulaciji krvi v našem telesu, to pa pomembno vpliva tudi na našo kakovost spanja.

Ne glede na to, ali imajo težave s spanjem, otroci ali upokojenci, oboji bi morali, vsakodnevno poskrbeti za razgibavanje in gibanje. Dedki in babice lahko skupaj poiščejo zunanja otroška igrala in najmanj uro na dan preživijo v parku ali zunanjem fitnesu. Otrokom, odvisno od starosti, je bolj priporočljivo, da za svoje razgibavanje, izberejo plezanje (na npr. kakšni plezalni steni), starejši in upokojenci pa bodo svojo dnevno dozo razgibavanja dosegli že s sprehodom in pa tudi uporabo drugih, lažjih zunanjih igral (1, 2)