Konopljino olje pridobivajo iz navadne konoplje, Cannabis sativa. Konoplja spada v družino konopljevk, njena pradomovina pa je območje severozahodne Himalaje, vse do Aralskega jezera in Kaspijskega morja. Konoplja dobro uspeva tudi v Sloveniji, za rast potrebuje podobne razmere kot koruza. V prejšnjih stoletjih so v Sloveniji gojili konopljo za pridobivanje konopljinih vlaken za vrvi in za domače platno. Žal je po drugi svetovni vojni pridelovanje konoplje v Sloveniji zamrlo, a z veseljem opažamo, da se vse več kmetov zopet odloča za vzgojo industrijske konoplje, iz katere pridelujejo predvsem konopljino olje. Hladno stiskano konopljino olje vsebuje nenasičene maščobne kisline in veliko vitamina E, ki s skupnimi močmi preprečujeta bolezni srca in ožilja. Poleg tega konopljino olje preprečuje vnetja in zmanjšuje vrednost holesterola v krvi. V konopljinem olju najdemo veliko alfalinolenske kisline in linolne maščobne kisline. Njuno delovanje lahko pomaga pri izboljšanju presnovnih procesov in delovanju celic. Če bomo hladno stiskano konopljino olje redno uživali, bomo kmalu opazili, da je naša koža postala bolj napeta in bleščeča. Dvignila se bo tudi naša energija in naše zdravje bo na splošno boljše.

Konopljino olje preprečuje vnetja

Zaradi idealnega razmerja med omega-6 in omega-3 konopljino olje preprečuje vnetja

Konopljino olje ima dobro razmerje med omega-6 in omega-3, zato je v veliko pomoč pri hitrejšem nastajanju protivnetnih prostaglandinov. Dejavniki, ki negativno vplivajo na nastajanje protivnetnih procesov, so predvsem staranje, uživanje hrane s preveč alfalinolenske kisline rastlinskega izvora, uživanje hidrogeniranih olj, prehranjevanje z jedmi, ki vsebujejo transmaščobe in preveč ogljikovih hidratov. Prav nič tudi ne pomaga stres, ki povzroča razne virusne infekcije. Da lahko konopljino olje preprečuje vnetja, potrebuje pomočnike za hitrejše nastajanje protivnetnih snovi. Ti pomočniki so minerali in vitamini.

Konopljino olje preprečuje vnetja s pomočjo vitaminov in mineralov

V vsakodnevnem življenju se ponavadi težko izognemo vsem dejavnikom, ki negativno vplivajo na nastajanje protivnetnih procesov. Z uživanjem konopljinega olja lahko te dejavnike nekoliko omilimo, a moramo poleg konopljinega olja uživati tudi hrano, ki vsebuje vitamine in minerale, ki pomagajo k hitrejšemu nastajanju protivnetnih snovi.

Konopljino olje preprečuje vnetja

Vitamin B3 dobimo iz perutnine, govedine, svinjine, rdečega zelja, datljev, arašidov, žit, suhih sliv in tunine.

Vitamin B6 se nahaja v orehih, telečjih jetrih, govejih jetrih, lososu, sardelah, ajdovi kaši, bananah, jajcih, zelju, leči in puranu.

Vitamin C vsebujejo jagodičje, paprika, agrumi, peteršilj, jabolka, surovo zelje in surov hren.

Magnezij bomo dobili iz kakava, čokolade, semen, mandljev, arašidov, lešnikov, orehov in prosene kaše.

Cink vsebujejo sezam, bučna semena, svinjska jetra, sončnična semena, sardele ovseni kosmiči, rumenjak in siri.

Viri:

Marija Merljak, Petra Jakob Merljak, Olja za prehrano, zdravje in nego telesa